Nuffnang Ads

Tuesday, May 31, 2011

bliss part 2



yuhuuuu!! amboi, lamanya aku tak menulis! dah berhabuk lah! hehe

maaf lah sebab lama tak menulis, artis lah katakan. hoho. sebenarnya busy dengan oven baru, asyik baking dan baking dan baking sahaja sampai mama bising. -.-

hari ini sahaja tak baking sebab rasa badan dah kembang macam kek yang kembang dalam oven tuh. ok, tipu sebenarnya. tidak baking sebab kemas bilik sebab mama dah bising bilik kami macam hutan belantara hutan amazon dan hutan maliau basin pon give up kalau tgk bilik kami =p

ok, ada dua sebab. makcik nak datang rumah sebab, um, sebab, macam mana nak explain ya. ok, keluarga saya sangat complicated. ada orang nak kahwin. kalau dari belah mama, orang ini adalah sepupu mama sebab emaknya adalah makcik mama, adik  kepada papa mama a.k.a datuk saya sebalah mama. kalau dari belah bapak saya pula,orang ini adalah sepupu saya. kenapa? sebab bapak kepada pengantin merangkap suami makcik mama a.k.a pakcik mama adalah sepupu papa. yes, life is complicated. so dari belah mama pengantin adalah makcik saya, dari belah papa pengantin adalah sepupu saya. ok bingung, sampai sekarang kami panggil si suami as pakcik dan si isteri as nenek. haha. sangat funny sila ketawa bersama saya. so makcik2 belah  mama akan datang dan aku plan nak buat junior masterclass. hehe. bajet pro je. wekk.

ok, lepas kemas2 bilik, papa balik bawak apa? ehem ehem. (drumrolls)
puding kelapa! hek eleh, puding kelapa je pon! mengada lah kau! oi, ini special punya ok!

sila dengki


ok, sepanjang beberapa hari membaking, terimalah beberapa keping gambar di belakang tabir. oh, ya! kami buat red velvet cupcakes dan choc chip biscuit! hoho


ok, saya sedang serius dan bersungguh.-.-



sedang frosting
baru masak. sorry gambar mereng.

shiny-shiny beb!



ok, kantoi tangan pun merah sebab pakai pewarna merah.



okay fellas! it's choc chip cookies time!







DONE!


okay, minta maaf sebab ada gambar yang mereng, lupa nak rotate. hehe. kala nak baking macam saya juga, jenguk-jenguk lah web allrecipes.com . banyak resepi woh! tak pun jenguk sahaja blog incik nabil sebab dia pun suka masak-masak dan baking-baking. hehe. ok lah, beta mahu pergi beradu. a queen needs her beauty sleep dowh! selamat malam!

No comments: