Nuffnang Ads

Saturday, February 11, 2012

Peluang Cerah untuk Lepasan SPM!

Assalamualaikum!

Hari ini aku nak dedicate entry ini khas untuk adik-adik yang sedang menunggu keputusan SPM, Lepasan SPM, dan sewaktu dengannya.

Anda meminati aktiviti lasak? Sukakan Cabaran?

Well,


Aku nak promote pusat pengajian yang sesuai dengan personaliti anda!

Apa?

Kolej tempat aku belajar dulu lah. hewhewhew. Kolej ni dah berbakti dekat aku sejak 3 tahun lepas, rasanya sekarang turn aku pula berbakti kat dorang kan?

Ranaco Education & Training Institute (RETI) yang terletak di bandar Chukai, Kemaman, Terengganu Darul Iman. RETI adalah sebuah kolej yang telah melahirkan ramai graduan bagi bidang Oil & Gas, Seamen mahupun Jurutera bagi Offshore dan Onshore. Memang masyuk kerja dalam bidang ini adik-adikku sekalian. Boleh kita cepat dapat duit lepas itu hantar parents kita pergi naik haji, kan? kan? kan?

RETI sudah mempunyai pengalaman dalam bidang maritim sejak 25 tahun yang lepas, sehingga kini. Memang berbaloi kalau belajar dekat sini. Suasana pun best, kita boleh jumpa banyak kawan baru terdiri dari pelbagai bangsa dan agama, lagi satu, kawasan kemaman ni memang kawasan maritim, bandar minyak, Kerteh pun tak jauh dari kolej ini. Memang cerah masa depan, parents pun bangga =)

Anda harus bijak dalam membuat perancangan masa depan, kalau nak belajar kena ada minat juga kan? Percayalah, anda akan rasa teruja bila memasuki alam maritim, memang interesting sangat-sangat, sebab bidang ini sangat besar cabangnya, teruja gitu!

Maritim ini pun tidak open lagi di negara kita, jadi anda boleh la kerek sedikit bila bercakap mengenai maritim ini. hewhewhew. Yang penting, peluang pekerjaan dalam bidang ini masih banyak, jadi anda tidak perlu bimbang mengenai pengangguran =)

Oh ya, Yuran sangat berpatutan, serta mendapat akreditasi daripada KPT dan MQA dan lain-lain. Jadi Sijil/Diploma kita laku ya tuan puan sekalian =)

Mahu lebih maklumat?

Layari ranacogroup.com untuk lebih info

Atau anda mahu terus mendaftar?

Klik http://www.reti.edu.my/ untuk terus masuk ke link Kolej RETI.

Saya berbesar hati untuk welcome you guys to Ranaco Family!

6 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum.

Nak tanya, program sijil atau diploma yang lebih baik eh? Sebab member saya confused nak pilih mana satu. Apa kelebihan kalau ambik sijil dan apa pulak kelebihan ambik diploma?

Anonymous said...

assalamualaikum..klau perempuan senang tak nk dpt kerja after graduate in offshore engineering?thanks

Unknown said...

Asalamualaikum nak tanya, Yang pakai uniform tu kos apa je?

Unknown said...

Assalam,sya nk tnya,kos pembayaran daftar tu boleh byar ansuran tak??sebb sya tk pndai mne bab2 byar daftar ni..

Unknown said...

Assalam,sya nk tnya,kos pembayaran daftar tu boleh byar ansuran tak??sebb sya tk pndai mne bab2 byar daftar ni..

Unknown said...

Kalau kita nak jadi pemandu keretapi tapi lepasan SPM ke mana haluan kita perlu pergi